Atención! Este sitio emprega cookies e tecnoloxías similares.

Máis información

Acepto

En cumprimento do artigo 22.2 da Lei de Servizos da Sociedade da Información e conforme ao disposto no artigo 5 da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de dicembro, de Protección de Datos de Carácter Persoal e demais normativa ou recomendacións que resulten de aplicación (tales como a Guía de Cookies da Axencia Española de Protección de Datos-AEPD), DataLib Servizos Documentais, S.L. informa aos usuarios da web de que o acceso a este sitio implica a utilización de cookies.

Unha cookie é un ficheiro que se descarga no seu ordenador ao acceder a determinadas páxinas web. As cookies permiten a unha páxina web, entre outras cousas, almacenar e recuperar información sobre os hábitos de navegación dun usuario ou do seu equipo e, dependendo da información que conteñan e da forma en que utilice o seu equipo, poden utilizarse para recoñecer ao usuario. Tal como recolle a "Guía sobre el uso de las cookies" da AEPD, segundo a finalidade para a que se traten os datos obtidos a través das cookies, podemos distinguir entre:

- Cookies técnicas. Son aquelas que permiten ao usuario a navegación a través dunha páxina web, plataforma ou aplicación e a utilización das diferentes opcións ou servizos que nela existan como, por exemplo, controlar o tráfico e a comunicación de datos, identificar a sesión, acceder a partes de acceso restrinxido, recordar os elementos que integran un pedido, realizar o proceso de compra dun pedido, realizar a solicitude de inscrición ou participación nun evento, utilizar elementos de seguridade durante a navegación, almacenar contidos para a difusión de vídeos ou son ou compartir contidos a través de redes sociais.

- Cookies de personalización. Correspondería a aquelas que permiten ao usuario acceder ao servizo con algunhas características de carácter xeral predefinidas en función dunha serie de criterios no terminal do usuario como por exemplo serian o idioma, o tipo de navegador a través da cal accede ao servizo, a configuración rexional desde onde accede ao servizo, etc.

- Cookies de análise. Son aquelas que permiten ao responsable das mesmas, o seguimento e análise do comportamento dos usuarios dos sitios web aos que están vinculadas. A información recollida mediante este tipo de cookies utilízase na medición da actividade dos sitios web, aplicación ou plataforma e para a elaboración de perfís de navegación dos usuarios de ditos sitios, aplicacións e plataformas, co fin de introducir melloras en función do anlaíse dos datos de uso que fan os usuarios do servizo.

- Cookies publicitarias. Son aquelas que permiten a xestión, da forma máis eficaz posible, dos espazos publicitarios que, no seu caso, o editor incluíra nunha páxina web, aplicación ou plataforma dende a que presta o servizo solicitado en base a criterios como o contido editado ou a frecuencia na que se mostran os anuncios.

- Cookies de publicidade comportamental. Son aquelas que permiten a xestión, da forma máis eficaz posible, dos espazos publicitarios que, no seu caso, o editor incluíse nunha páxina web, aplicación ou plataforma dende a que presta o servizo solicitado. Estas cookies almacenan información do comportamento dos usuarios obtida a través da observación continuada dos seus hábitos de navegación, o cal permite desenvolver un perfil específico para mostrar publicidade en función do mesmo.

As aplicacións de terceiros nos prestan o servizo de medición e análise da audiencia das páxinas da nosa web, descarga de vídeos e documentos, facilitar e monitorizar a conexión e a publicación de contidos entre a web de Fervenzas Literarias e redes sociais como Facebook, Twitter, Linkedin...

A información que obteñen está relacionada co número de páxinas visitadas, idioma, rede social na que se publican as nosas novas, cidade ou rexión á que está asignada a dirección IP dende a que se accede, o número de novos usuarios, frecuencia, tempo e reincidencia das visitas, navegador e operador ou tipo de terminal dende o que se realiza a visita.

Asimesmo elas mesmas poden utilizar estes datos para mellorar os seus propios servizos e para ofrecer servizos a outras empresas. Pode coñecer eses outros usos dende as ligazóns indicadas.

O control das cookies instaladas no seu equipo debe facerse mediante a configuración das opcións do navegador que use:

En cumprimento do establecido no artigo 5 da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de decembro, de Protección de Datos de Carácter Personal (en adiante, LOPD), informámoslle de modo expreso, preciso e inequívoco que a información que se obteña a través das cookies que se instalen no seu ordenador será utilizada coas seguintes finalidades: identificar a sesión e acceder a partes de acceso restrinxido.

Os destinatarios da información que se obteña a través das cookies que se instalen no seu ordenador serán as seguintes entidades: O editor responsable da web e responsable do tratamento: DataLib Servizos Documentais, S.L.

Un gran soño (Kalandraka) de Felipe Ugalde

Rate this item
(1 Vote)

O II Premio Internacional Compostela para albumes ilustrados lévanos a eses versos de Konstantinos Kavafis que nos convidaban a gozar da viaxe. O mexicano Felipe Ugalde móstranos en Un gran soño precisamente iso, deleitémonos coa aprendizaxe e quizais, ao final do camiño, consigamos converternos en estrelas.

Imaxes dunha gran forza xunto ao microrrelato que da pe a Un gran soño cativaron ao xurado deste certame que leva todos os visos de se converter nun clásico das letras infantís. A viaxe dun pequecho crocodilo dende que nace ata que se converte nunha constelación xunta neste álbum dous continentes, dúas galaxias cunha mesma fin. Un álbum ilustrado moi atractivo tanto para os mais cativos como para adultos que nos deixa diferentes lecturas, dispares conclusións, distintas interpretacións pero o mesmo goce ao traspasar a derradeira páxina. 



 

Dúas edicións do Premio Compostela e dous gañadores latinoamericanos. Parece que o voso traballo está en alza ou polo menos comezase a coñecer e a recoñecer aquí.

Parece que é así. Que dous latinoamericanos levaramos estas dúas edicións confirma que actualmente hai moito talento en Latinoamérica e que dalgún xeito compartimos unha serie de códigos visuais, estéticos... que están a gustar aquí ou que chama a atención por ser algo diferente ao que a xente está acostumada a ver nos albumes publicados en Europa.


Contades en México cunha gran tradición de álbum ilustrado?

Concretamente en México a ilustración máis o álbum ilustrado é un fenómeno relativamente novo. Aproximadamente dende hai máis ou menos vinte e cinco anos é cando se comeza a facer ilustración infantil, comezan a se publicar albumes ilustrados por artistas mexicanos. Este auxe ven asociado paralelamente ao interese, a nivel escolar, por este material, o que deu lugar a que en México xurda unha xeración moi talentosa de ilustradores novos.


Natalia Colombo, gañadora da pasada edición deste premio, explicaba que a súa obra principiara nun obradoiro de ilustración coa tamén ilustradora Claudia Legnazzi. No transcurso da celebración de entrega do premio vostede comentou que Un gran soño tamén nace nun obradoiro deste tipo. Qué importancia ten estes obradoiros na creación de obras e de albumes ilustrados?

No meu caso o obradoiro foi impartido por Javier Saez, un ilustrador moi recoñecido aquí. Os obradoiros son moi importantes no senso de que hai un intercambio entre nós que doutro xeito sería moi difícil de dar. Ten en conta que o noso traballo é moi persoal, moi solitario, de estar pechado, illado... Porén, estes obradoiros son moi enriquecedores porque vemos o traballo doutros compañeiros, as súas técnicas, intercambiamos ideas, compartimos experiencias, etc.


En Un gran soño o crocodilo da historia busca medrar, medrar e medrar. Deixar a súa pegada, ficar para a posterioridade. Unha alegoría do paso da vida e das dificultades coas que nos enfrontamos no día a día. Unha busca e unha loita por acadar un soño, un gran soño.

Teño para min que Un gran soño ten moitos significados, e todos eles abertos, co que cada quen ten a posibilidade de sacar unha conclusión diferente. No fondo o ser humano ten a necesidade de transcender, pero o realmente importante de todo iso é o coñecemento, a sabedoría, as experiencias que imos acadando no proceso. O que é máis importante, ao final, que a propia meta.


Vostede mostra neste álbum un retorno as orixes de México, concretamente á cultura maia: o crocodilo como representación astronómica da vía láctea.

A verdade é que non me baseei nas diferentes mitoloxías mexicanas. Foi algo que descubrín a posteriori.

Nun primeiro momento eu pensei que estaba inventando a constelación do crocodilo, pero tras investigar decateime que iso xa existía en moitas mitoloxías antigas, como na africana, na india, en Exipto, e por suposto na mitoloxía maia. En todas elas existiu unha constelación do crocodilo, por outra banda un animal moi venerado pola súa dualidade entre a vida e a morte e por estar moi relacionado coa terra e coa auga.

Tamén quixen determe na explicación que as diferentes culturas lle deron ao descoñecido, en Un gran soño no relativo ao universo, á creación e á representación das estrelas, das constelacións. Os maias fixérono así, representaron a vía láctea como un crocodilo, onde o lombo era o ceo e a bandullo a terra. Un animal que uniría o ceo coa terra.


Qué mensaxe lanza con este libro aos nenos e á nenas? Deben tomar como modelo o seguir os pasos do crocodilo?

Non, non creo que deban seguir os pasos del crocodilo. Sinxelamente é unha historia que fala das metas e do camiño que hai que percorrer para chegar ata un obxectivo. O que importa non é a meta, senón a aprendizaxe que hai ao longo do camiño.


En qué lugar incluiría este libro dentro da produción literaria e ilustradora que ven desenvolvendo nos últimos vinte anos?

Este álbum é moi importante para min porque é o primeiro no que eu son autor e ilustrador. Dalgún xeito é o máis persoal e o máis completo dos traballos que fixen ata o de agora. Normalmente o meu traballo se reduce a ilustrar textos doutros autores.


E seguirá con esta liña de traballo?

Si, sen dúbida. Seguirei intentándoo. Seguramente non chegue nunca a ser un escritor, pero gustaríame seguir con esta liña de contar historias, independentemente de que teñan texto ou non, xa que, evidentemente, a miña linguaxe é a imaxe, a ilustración. De feito, Un gran soño comezou sendo só ilustracións, ás que logo metín o texto para redondear a idea xerada coas imaxes, para complementalo.


Móstranos en Un gran soño unhas ilustracións dunha gran cor, representando a unha natureza salvaxe.

Eu levo moito tempo ilustrando e fago uso de moitas técnicas e materiais. Nestes momentos co que me sinto máis a gusto traballando é co acrílico, que me permite un grande abano de posibilidades e se adapta moi ben o meu estilo. O acrílico é moi rico tanto na busca desa cor á que chee refires como nas diferentes texturas.


No seu caso, que ilustra para un público tan esixente como é o infantil, ten presente á hora de desenvolver ese traballo esa capacidade de marabillarse, de sorprenderse da que dispón os máis pequechos?

É moi importante dispor desa capacidade de sorprenderse, de marabillarse e de divertirse, sen dúbida. No meu caso non teño moito contacto directo cos cativos, pero á hora de ilustrar penso en min mesmo e sobre o que me gustaría ou atraería ver nun libro ilustrado, todas esas cousas que me parecían divertidas cando eu era neno.


Centra todo o seu traballo en ilustrar libros infantís ou traballa tamén noutros ámbitos artísticos?

Aínda que a meirande parte do que fago está centrado nai lustración infantil, tamén pinto e realizo ilustracións para editoriais, artigos de revistas, etc.


Partilla nas redes sociais:

Submit to TwitterSubmit to FacebookSubmit to LinkedInSubmit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to Technorati

Buscar en Entrevista >

Axenda LIX >

Lun Mar Mer Xov Ven Sab Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Nestes días >

No upcoming event!